Als ik ergens enthousiast van word is het samen te werken aan een schoolklimaat waarin leerlingen, collega’s en ouders (op)bloeien en groeien. Bouwen aan een pedagogiek van vertrouwen, waarin het goed samen léven en dus ook goed werken en presteren is. Het is mijn passie om de opwarming van onze onderwijskundige aarde te voeden, zodat talenten, kwaliteiten en inspirerende onderbrekingen volop de ruimte krijgen. Omdat er aandacht is voor elkaar. Een sfeer van vertrouwen die de hele school als gemeenschap raakt.
Dat dit ook werkelijk kán, hebben we op het Corderius College in Amersfoort aan den lijve ondervonden, ook vanuit mijn functie als conrector. Sinds we enkele jaren geleden met de implementatie van Positive Behavior Support (PBS) zijn begonnen is er veel veranderd. Is er stap voor stap gewerkt aan een sfeer waarin argwaan plaats heeft gemaakt voor een positieve benadering van zowel leerlingen, collega’s als ouders. De impact van PBS op het hele schoolleven heeft mij zó verrast dat ik er vanuit Verus graag mee de boer op ga.
Informeren, inspireren, begeleiden. Studiedagen, gesprekken met teams, externe PBS-coaching voor wie daadwerkelijk wil beginnen. Elke school op z’n eigen manier, want PBS moet vooral de vorm aannemen die bij de eigen schoolcultuur past. We bouwen daarom ook aan een netwerk van scholen en collega’s die hierdoor zijn geïnspireerd, maar die ook de behoefte hebben om de ervaringen te delen. Want PBS is iets van samen optrekken, nieuwe ideeën opdoen, leren van kansen en hindernissen van anderen.
Kortom: PBS is handen en voeten geven aan de kernwaarden van je school in het perspectief van je grootste idealen. Want werken met leerlingen is mooi en kostbaar. Ik vind het een voorrecht om vanuit welke positie of invalshoek dan ook langszij te komen om te zien wat we hierin voor elkaar kunnen betekenen.
Dit zeggen leden over onze dienstverlening
Korenmolenlaan 2
3447 GG Woerden
Postbus 381
3440 AJ Woerden
0348 74 44 44
info@verus.nl
Privacyverklaring