U bent hier

‘Sociaal-emotionele vaardigheden structureel verankeren in onderwijscurriculum’

Diverse partijen uit het onderwijs, de wetenschap, beleid en maatschappij pleiten voor het structureel verankeren van sociaal-emotionele vaardigheden in het curriculum. Deze week boden zij de politiek een petitie aan, waarin ze hen hiertoe oproepen. Als sociaal-emotionele vaardigheden een vaste plek krijgen, maar het leerlingen krachtiger op school en in de maatschappij.

Door deze vaardigheden in het curiculum op te nemen, krijgen leerkrachten meer tijd en mogelijkheden om leerlingen over zichzelf en de relatie met anderen te leren. Dit wordt gezien als het welbevinden, goed leren, gezondheid en gelijke kansen voor elk kind. Juist door naast taal, rekenen, wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid aandacht te geven aan sociaal-emotionele vaardigheden, beginnen kinderen met een goede basis aan hun toekomst.

Bron: De Gezonde Generatie.

PO | VO

Aanmelden voor de Verus nieuwsbrief

Iedere week het laatste nieuws uit het onderwijs