U bent hier

Schoolidentiteit tussen traditie en (post)moderniteit

Volgens Narthex is identiteit ín: het lijkt wel dat hoe minder wij, (post)moderne mensen, lijken te weten wie wij zijn, des te meer we met onze identiteit bezig zijn. Narthex, tijdschrift voor levensbeschouwing en educatie, ziet dat ook bij identiteitsgerichte organisaties.

Tien jaar geleden spraken weinig christelijke scholen over identiteit, tegenwoordig vragen zij én openbare scholen zich meer af wie zij zijn. Nieuwe generaties leraren, religieuze ontwikkelingen in de samenleving en marketingoverwegingen beïnvloeden deze trend.

Schoolidentiteit
Kortom, het maartnummer van Narthex gaat over hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van schoolidentiteit. Het nummer geeft diverse visies op schoolidentiteit en schoolidentiteitsprocessen.

Erik Borgman en Cil Wigmans, bekend van de leergang Visie als competentie, geven hun visie op de identiteit van christelijk onderwijs. Andere auteurs zijn: Cok Bakker, Bas van de Berg, Gerdien Bertram-Troost, Thom Geurts, Mirjam Goedkoop, Matthijs Langeraar, Frits Mulder en Taco Visser.

Bestellen
Wilt u een abonnement op Narthex? Of een proefexemplaar van dit nummer? Ga dan naar de site van de Vereniging Docenten Levensbeschouwing en Godsdienst, of mail naar: narthex@bkonet.nl.

WO | HBO | MBO | PO | VO

Aanmelden voor de Verus nieuwsbrief

Iedere week het laatste nieuws uit het onderwijs