U bent hier

Samen werken aan het eigen kwaliteitsverhaal van uw school (naast het inspectiekader)

Met een aantal scholen is Verus gestart met het project Geïnspireerd Goed Onderwijs, waarin scholen een eigen kwaliteitsambitie ontwikkelen. Het inspectiekader zegt iets over de kwaliteit, maar vertelt niet het hele verhaal.

Het verhaal over pedagogisch denken en handelen, het verhaal over de toekomst van het kind en samenleving en daarover het gesprek voeren met leraren, leerlingen en ouders, zodat een nieuwe kwaliteitscultuur ontstaat. De kracht van dit gezamenlijke, eigen verhaal van geïnspireerd goed onderwijs is de samenhang: van de verantwoording naar de ouders, de pedagogische taak van de leraar tot de inrichting van governance. Het doel is een gedeeld verhaal in de zogenaamde ‘tweede taal’, naast de ‘taal’ van kwalificaties, zoals toetsen, cijfers, opbrengsten.

Meedoen

Verus wil u ondersteunen bij een integrale benadering vanuit uw eigen verhaal over goed onderwijs. Wat staat u voor ogen als het gaat om de persoonsvorming van kinderen? Hoe werkt u als persoon (als onderwijsgevende, schoolleider en bestuurder) vanuit de inspiratie die het kind u geeft en in u zelf als persoon aanwezig is? Hoe ‘wijst’ u naar de toekomst van het kind en de toekomst van samenleving? Hoe voert u op alle niveaus het gesprek met leerlingen over hun toekomst en de toekomst van de samenleving?

U bent van harte welkom om deel te nemen aan de activiteiten die vanuit dit project worden ondernomen. Informatie en uitnodigingen ontvangt u via nieuwsbrieven en e-mail. Na de zomer staan voorbeelden van projecten en activiteiten op onze website .

Lees hier alvast meer over de Kennisalliantie PO en de Kennisalliantie VO.

PO | VO

Aanmelden voor de Verus nieuwsbrief

Iedere week het laatste nieuws uit het onderwijs