U bent hier

Onderzoek: gevolgen van het meritocratisch ideaal in het onderwijs

Het meritocratisch denken: een ideaal waarbij je sociaal-economische positie wordt bepaald door je eigen verdiensten. Ook in het onderwijs sijpelt dit meritocratisch ideaal vanuit de samenleving door. Maar hoe ervaren schoolbestuurders dit? Verus werkt mee aan een onderzoek onder schoolbestuurders om de invloed van meritocratie in het onderwijs in kaart te brengen. Doe jij ook mee?

Jamie Bierhoff (29) doet voor de master Bestuurskunde aan de VU in Amsterdam onderzoek naar op welke wijze schoolbestuurders gevolgen van het meritocratisch ideaal ervaren in het onderwijs. Omdat bij Verus dit thema ook op de agenda staat, werken wij graag mee aan het onderzoek. Jamie komt graag in contact met bestuurders in het VO die geïnteresseerd zijn om hierover in gesprek te gaan. De interviews zullen in maart en april digitaal plaatsvinden.

Neem contact op met Jamie Bierhoff

PO | VO | MBO | HBO | WO

Aanmelden voor de Verus nieuwsbrief

Iedere week het laatste nieuws uit het onderwijs