Een pedagogische visie op onderwijs en toezichthouden vanuit een integrale benadering van onderwijskwaliteit vraagt om twee talen: de doelgerichte onderwijstaal met woorden als 'opbrengsten', 'doelstellingen' en 'activiteiten' en de taal van bedoelingen met woorden als 'ontvankelijkheid', 'verwondering' en 'dat wat uiteindelijk van waarde is'. Beide talen zijn nodig, omdat zowel het spreken over doelen als het spreken over bedoelingen nodig is. Maar, zijn ze in balans?
In de werksessies denken we hierover na en gaan we met elkaar in gesprek over vragen als:
We kijken er ook naar vanuit het perspectief van educational governance:
Waarden en di(a)lemma’s:
Structuurkant:
Communicatiekant:
Cultuurkant:
Na afloop heb je veel meer inzicht in de invloed van taalgebruik en weet je wat nodig is om balans te vinden in het besturen en toezichthouden vanuit een integrale benadering van onderwijskwaliteit.
€ 1.400 per werksessie
Wil je meer weten over deze werksessies? Neem gerust contact met ons op!